RECENZIA: Kiera Cass - Šťastně až navěky

Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 360
Rok vydania: 2016
Séria: Selekcia
Hodnotenie na Goodreads: 4.22
Hodnotenie: 4/5

Príbeh Americy a Maxona síce skončil šťastne, ale kým sa tak stalo, bolo tam veľa pre a proti. Okolo nich bolo mnoho iných postáv, ktoré ich ovplyvnili. Neboli to len dvaja hrdinovia, ktorí tvorili svet Selekcie. Boli to ich rodičia, priatelia, strážcovia, ale aj ich deti. Najprv to bola Amberly, ktorá sa zamilovala do princa. Potom to bol Maxon, ktorého si získalo dievča z piatej kasty, no ešte predtým musel byť dobrým priateľom. A kým Aspen stratil svoju prvú lásku, bojoval o ňu zubami-nechtami. Marlee sa stala tou, ktorá si vybrala niekoho iného miesto princa. To sú tí, ktorí ovplyvnili celú Selekciu a ich príbehy predstavuje práve táto kniha.

Keď pred niekoľkými rokmi Kiera Cass stvorila Selekciu, vznikol ohromný boom. Všetci boli ohromení a samozrejme ju čítal každý. Ja som podľahla trošku neskôr, ale veľmi sa séria páčila. Hlavne pôvodná trilógia, hoci aj ďalšie dva diely neboli na zahodenie. Prvý diel som doslova zhltla v priebehu niekoľkých hodín a hneď na to som napísala recenziu, lebo som musela svoje pocity dostať von. Autorka píše pútavo a jej knihy majú celkom dobrú zápletku. Nemajú síce nejakú veľkú literárnu hodnotu, to netvrdím, ale čítajú sa dobre a majú niečo do seba. Tieto poviedky určite potešia každého, kto má celú sériu za sebou a zapáčila sa mu. Čitateľovi lepšie predstavia postavy, ktoré mali dôležitú úlohu v knihách, ale autorka nemala miesto sa im viac venovať. Ja som si to celkom užila, keďže to boli kratšie príbehy a dali sa čítať celkom rýchlo.

V knihe sa nachádza osem poviedok, ktoré predstavujú rôzne časové obdobia. Štyri z nich sú dlhšie a vďaka nim môžete spoznať postavy bližšie. Královna predstavuje Maxonových rodičov, ako sa spoznali a ako ich Selekcia ovplyvnila. Priznám sa, že táto poviedka ma veľmi zaujala, keďže tieto postavy poznáme ako ich staršie ja, no ich mladšie verzie boli veľmi dobre napísané postavy. Princ predstavuje práve Maxona, jeho prvotný strach zo Selekcie či prvé stretnutie Americy. Toto bolo niečo, čo z časti poznáme a skvelo to oživilo spomienky. Strážce predstavuje Aspena, ktorý bol akýsi protipól Maxona. Boli úplne rozdielni, pochádzali z iných vrstiev, ale mali mnohé spoločné. Miláček predstavuje jednu z vedľajších postáv, práve Marlee, ktorej príbeh mnohých zasiahol, keďže jej osud bol dosť krutý. Na túto poviedku som sa tešila asi najviac a veľmi sa mi páčila. Ďalej sa vraciame k známym postavám ako napríklad Celesta, ale i ku mnohých ďalších.

Šťastně až navěky je kniha, ktorá oživí spomienky a čitateľom pripomenie výbornú sériu. Zároveň je nádherne graficky spracovaná a doplnená krásnymi ilustráciami. Určite ju odporúčam každému, kto čítal pôvodnú sériu, lebo výborne doplňuje príbehy. Tieto poviedky sú veľmi dobre napísané, sú pútavé a čitateľa zaujmú. Mne sa veľmi páčili, bolo to super oddychové čítanie. Ponúkajú spomienky na postavy, na ktoré sme už dávno zabudli. Dúfam, že sa dočkáme aj slovenského prekladu, predsa len by to bola škoda nedočkať sa takejto krásnej knihy. Zároveň sa teším na ďalšie príbehy Kiery Cass, keďže sa mi jej štýl páči a taktiež jej fantázia. Túto knihu vrelo odporúčam!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatros Media